Są także klienci, którzy licznymi

www.vitrostore.pl

Są także klienci, którzy licznymi

Wielu ludzi uważa, że system CRM jest całkowicie nieprzydatny, lub sprawdza się jedynie w przypadku naprawdę dużych firm, generujących kosmiczne obroty. Właściciele mniejszych firm uważają, że zakup CRM się nie zwróci. Jest to zdecydowanie nieprawda. System CRM dzięki różnorodności oferowanych opcji jest doskonałym narzędziem w każdej firmie, nawet tej mniejszej. Dzieje się tak między innymi, dlatego, że pozwala na zmniejszenie zatrudnienia poprzez automatyzację pewnych czynności związanych z obsługą klienta. Jest to między innymi wysyłanie ponagleń do zapłacenia zalegających faktur, czy rachunków, czy też wysyłanie SMS-ów z życzeniami urodzinowymi do klientów. Zdecydowanie jednak najważniejszą funkcją oferowaną przez CRM jest analizowanie poszczególnych klientów pod względem generowanego przez nich dochodu. Są, bowiem klienci, którzy nie sprawiają żadnego kłopotu, a co za tym idzie wydatków, generują oni duże zyski, a więc mogą otrzymywać coraz to lepsze ceny za usługi i produkty, co przełoży się na reklamowanie przez niego firmy wśród znajomych czy wspólników. Są także klienci, którzy licznymi nieuzasadnionymi reklamacjami powodują, że zyski z transakcji z nimi są znikome. System CRM pozwala na zlokalizowanie takich klientów i na szybką reakcję poprzez zmianę cen na wyższe. Działanie CRM przenosi się na ogólne zadowolenie klientów poprzez coraz lepsze oferty oraz dobrą obsługę klienta, oraz poprzez poszczególne działania na poprawę działania firmy oraz zwiększenie zysków przez nią generowanych. Niewątpliwie pieniądze wydane na CRM zwrócą się w bardzo szybkim czasie z dużą nadwyżką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *